Bøger · Books

Flere nye (gamle) instrumentbyggerbøger

img_9353

Jeg har været på folkebiblioteket og ville blandt andet låne bogen “Lydværkstedet” af Henning Lyhne som jeg tidligere havde lånt. Jeg vidste at den stod på magasinet og jeg gik derfor derned. Det viste sig at ved siden af denne bog stod der andre gamle bøger som instrumentbygning som jeg ikke tidligere havde læst. Jeg lånte følgende:

Carsten Lund: “Orglets ABC”, Det danske orgelselskab 1980

Sten Bunne: “Maraccas, marimba og baljebas”, Høst & søn 1979

Margaret Galloway: “Bambusfløjter”, Notabene 1972

Ilene Hunter & Marilyn Judson: “Simple folk instruments to make & to play”, Simon and Schuster 1977

Irving Sloane: “Making Musical Instruments”, Clarke, Irwin & Company 1978

Leave a Reply

